logo
امروز : چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۶
[ شناسه خبر : ۴۱۱۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

رژیم صهیونیستی دروازه صادرات انرژی از منطقه

رژیم-صهیونیستی-دروازه-صادرات-انرژی-از-منطقه
در طول یک سال گذشته کشتار مردم غزه به دست رژیم صهیونیستی با تسلیحات غربی با هدف اجرای سیاست مهلک ایجاد جایگاه کریدور انرژی از سرزمین‌های اشغالی صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی راه‌دانا؛ پس از گذشت یک سال جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، حالا اما امروز این جنگ که با دو هدف حذف حماس و آزادی اسرای صهیونیستی عملیات طوفان الاقصی، هیچ یک از این اهداف اعلامی محقق نشده است.

بیشتر بخوانید

صهیونیست‌ها پس از جنایات وحشیانه در غزه و پس از آن در لبنان، بیش از ۴۰ هزار انسان بی‌گناه را به شهادت رساندند، مدارس، مساجد، بیمارستان‌ها و تمام زیر ساخت‌ها را در غزه و جنوب لبنان به نابودی کشاندند، اما دستاوردی جز سردرگمی در مواجهه با جبهه مقاومت و بی‌حیثیتی در برابر افکار عمومی به دست نیاورند.

نداشتن توجیه حقوقی و قانونی برای تجاوز رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی اما در حالی رخ داده است که آمریکا و کشورهای غربی به‌عنوان‌ متحدان رژیم صهیونیستی کودک‌کش همچنان در پی حمایت از جنایات جنون‌آمیز این رژیم علیه ملت‌های مظلوم منطقه هستند موضوعی که‌ رهبر انقلاب در نماز جمعه نصر آن را دلیلی برای ایجاد کریدور انرژی از منطقه به غرب عنوان کردند.

رهبر انقلاب روز جمعه در جریان خطبه‌های نماز جمعه فرمودند: تکیه‌ آمریکا و همدستانش بر حفظ امنیّت رژیم غاصب، پوششی برای سیاست مهلک تبدیل رژیم به ابزار آنان برای در اختیار گرفتن همه‌ منابع این منطقه و استفاده از آن در درگیری‌های بزرگ جهانی است. سیاست آنان، تبدیل رژیم به دروازه‌در طول یک سال گذشته به اذعان رسانه های عبری زبان و جریان رسانه ای آمریکایی - اروپایی ، آنچه جنگ علیه ملت غزه را پیش برد، تسلیحات غربی بود. بمب های آمریکایی، هواپیماهای آمریکایی، پهپادهای آمریکایی و در برخی موارد سربازان آمریکایی.

ناتوانی رژیم صهیونیستی از ادامه جنگ بدون کمک غرب

اسحاق بریک یک ژنرال صهیونیستی چندی پیش در اظهاراتی عنوان کرد: اسرائیل بدون کمک آمریکا و اروپا نمی‌تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد.

از سوی دیگر با وجود آنکه بسیاری از سیاستمداران و تحلیل گران بين‌المللی بر این باورند که باید آتش بس هر چه زودتر برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان دنبال شود و در عین حال ایالات‌متحده ابزار محدود کردن رژیم صهیونیستی در ادامه این جنایات را در اختیار دارد، اما در عمل واشنگتن علاقه‌ای به توفق این جنایات نشان نمی دهد در عین حال مقامات آمریکایی در اظهارات مختلف از ادامه حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی سخن می گویند.

حسین نجابت، کارشناس حوزه انرژی در گفتگو با دانا در این باره با طرح این سوال که چرا آمریکا ۷ هزار میلیارد تومان در دهه گذشته در خاورمیانه هزینه کرده است تا سیاست‌هایش اجرایی شود، گفت: آمریکایی‌ها به دنبال یک هدف جدی در این باره هستند که برای فهم آن باید به بررسی ویژگی منطقه خاورمیانه برگردیم.

وی با اشاره به اینکه منطقه محل عبور درصد بالایی از انرژی به کل دنیاست، عنوان کرد: عمده مسئله عالم امروز انرژی و مدیریت آن است، در چنین شرایطی غرب برای اجرای اولین هدف آن مسیری را طراحی کرده است.

این نماینده ادوار مجلس این را هم گفت: بالای ۸۰ درصد انرژی دنیا در این منطقه است، غرب برای هموار کردن این سیاست کشورهای منطقه را به خود وابسته می‌کند تا در کنار حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی مسیر غارت انرژی از منطقه را مهیا کند.

به باور بسیاری از کارشناسان غرب برای دستیابی به هدف مهم و کلیدی انرژی، استراتژی حمایت از رژیم صهیونیستی را چه در میدان نظامی و چه در بستر فضای مجازی راهبرد اصلی خود قرار داده است و در این میان مقاومت در برابر این راهبرد غرب می‌تواند عامل مهم بازدارندگی به شمار برود. صادرات انرژی از منطقه به جهان غرب و واردات کالا و فنّاوری از غرب به منطقه است و این یعنی تضمین موجودیّت رژیم غاصب و وابستگی کلّ منطقه به آن.

اظهارات رهبر انقلاب در حمایت غرب از رژیم صهیونیستی زمانی عینیت پیدا کرده و در برابر افکار عمومی جهان نمایش داده می‌شود که یک سال قبل تنها چند رو پس از عملیات تمام عیار طوفان‌الاقصی علیه مواضع رژیم صهیونیستی، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خود را به سرزمین‌های اشغالی رساند تا پشتیبانی همه جانبه خود از صهیونیست ها را نشان داده و به عنوان یک عضو اصلی باند جنایتکار در غرب آسیا خود را معرفی کند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۳
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۳
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۹
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۷
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۱